JAG VILL ÅKA UTOMLANDS.

Åh jag klickade just en på en blogg där jag hittade låten här nedanför.. den ger fett mycket minnen, för den låten spelades minst tio gånger per dag på totellet jag, plus min familj, farfar, kusinerna, och några fler, bodde på när vi var i Spanien. Haha, men det är sant, varje dag när man låg där och solade eller badade så dök alltid den låten upp i hotellets högtalare. Jag gick i tvåan när vi var i Spanien, har ju varit i massa andra länder också men nu tänkte jag bara berätta lite om just Spanien för det var ju där låten spelades som jag skrev från början. Jag minns att jag och min kusin Caroline satt vid poolen och lekte med nå barbiedockor, det var jättevarmt och soligt så jag gick jag hämtade en parasoll som stod oanvänd. Sen kom en arg gubbe och pekade på parasollen och sa på engelska att den var hans parasoll.. han var fett läskig tyckte jag så jag sprang och gömde mig bakom pappa. Minns också att brorsan var sjuk alla dagar utom typ den sista så han fick typ vara inne hela dagarna. Det var faktiskt i Spanien som vi märkte att jag var allergisk mot jordnötter, jag tänkte överraska mamma och pappa och hällde upp jordnötter i en skål och gav den till dom. Sen petade jag mig i ögat och då svällde det igen, så då kunde jag bara se med ett öga och gick runt i solbrillor tills det blev som vanligt igen. Tur jag inte åt dom! Om jag äter jordnötter så börjar det först klia i halsen sen sväller halsen igen. Det hände faktiskt en gång, när jag satt i planet till Turkiet och hade fått fel mat. Kan berätta lite om det också. (a) Jag satt i planet och hade just fått maten, hade beställt speciell mat till mig innan men jag fick fel mat. Åt en tugga av en morotskaka, sen började det klia i halsen och mamma frågade dom som jobbade där om det var nötter i kakan, det var det men dom visste inte om det var jordnötter, men eftersom jag reagerade sådär så vare ju helt klart jordnötter. Sen sa mamma att jag var helt vit i ansiktet och frågade hur jag mådde, jag mådde skitdåligt och kände hur halsen började svälla igen. Sen kände jag att jag att jag behövde spy så fick tränga mig förbi hela kön till toaletten sen hann jag inte till toan så jag spydde jag i handfatet där typ tusen gånger. Sen var dom tvugna att stänga av den toaletten så alla fick gå på toan bak i planet istället. Haha, sen fick dom städa. Men det var rätt åt dom tycker jag, dom som gav mig fel mat ju. Jaoo, så gåre om jag bara äter en tugga kaka med lite jordnötter i, då kan man ju tänka sig hur det kan bli om jag skulle få i mig mer jordnötter än så. Har en fet spruta som jag kan ta om det skulle hända, brukar bara ta med mig den om jag ska nånstans typ långt bort. Orkar inte ta med den om jag ska till skolan eller sova hos nån kompis eller nåt. Dom vet att jag inte tål jordnötter så det är lungt. (a)

Ojsan, det här blev lite längre än jag tänkt att det skulle bli. Kände att det spårade ut lite också.. började typ skriva om jordnötter HAHA.. Så jag slutar skriva nu, här är låten som spelades hela tiden på hotellet som jag skrev om i början i inlägget.


Kommentarer
Postat av: MAJA

svar: Ja så jeffla drygt:(

2010-03-28 @ 16:39:06
URL: http://majalaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0